Pengertian dan maksud dari kasut - KBBI AKATEL 27 September 2020

Kamus Besar Bahasa Indonesia dalam jaringan (daring/online)

A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z

Cari kata

 
Kata Kata & Deskripsi
 

Frasa Terbaru

 kasut ka.sut
[n] alas kaki
 Ulasan Tambahan untuk definisi dari kata  kasut:
 
Aplikasi SHA-1 (Secure Hash Algorithm 1) dari kata kasut
| Aplikasi Text to MD5 untuk kata kasut
| Aplikasi Password Rating Hash dalam kata kasut
afiq_yatim
@monstarkoookie Skru kecik ibu jari je leh beli 5x pasang kasut nike termahal dekat Nike Sunway ๐Ÿคช

imnot666
@aedyadam Tunjuk muka kau dulu baru nak kondem aku tahtah macam tapak kasut aku kbye

Addinwahidah
Tengok show org main white water rafting, teringat last class. Kaki berdarah tangan berdarah kasut putus

p_sheikh56
@SyukriNoor_ Kasut busuk sangat, kes tu melecet โœจ

Frhainjaafar
aku kan kalau jumpa zaty(awek fared) mesti jerit hai tu excited gila. tapi semalam aku tak borak sebab kejar masa sโ€ฆ https://t.co/TNRU04gMEA

ZawanahUzma
RT @bukanartisMY: ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… Kasut ni punca aku tak cukup nafas pagi tadi. Bini tanya kasut siapa aku pun ingat kasut dia. Menggelabah tanya makโ€ฆ

awanrun
RT @sorakmedia: Kalau nak pilih kasut terbaik, ikut tip ni. @awanrun https://t.co/cv1Z3ChQNg #sorakmedia #awanrun #olahraga

azreenfaaz
Walaupun dok habis packing malam sibbaik tinggal kasut je lagi suja tetiba kata gerok pagi ni ๐Ÿ˜ญ

ainhssin_
cam nak bagi org la kasut yg tak guna tu so kalau beli kasut baru tak dikira pembaziran hihi

Asseeddeeq
@theridwanyusof bukannn bondo lain. den mmg tengok kasut eh hahahah

nryyda
RT @nanash711: Aku berjalan dengan kaki sendiri, melangkah dengan kasut sendiri, bangun dengan kekuatan diri sendiri, tapi bila mati, aku tโ€ฆ

Awjanrunitis
RT @visitjohor_: Lepasni korang boleh hantar kasut kesayangan korang kasi bersih dan nampak macam baru ke Showcase dekat The Mall, MidValleโ€ฆ

babylon1980
RT @bukanartisMY: ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… Kasut ni punca aku tak cukup nafas pagi tadi. Bini tanya kasut siapa aku pun ingat kasut dia. Menggelabah tanya makโ€ฆ

fashiera93
yahhh dan sampai sekarang aku rasa menyesal beli kasut crocodile tu ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญdala mahal pastu bila pakai gayat pulakkkk https://t.co/9PuAHMePt9



Kembali

Tentang KBBI AKATEL

Kamus Besar Bahasa Indonesia yang dikenal dengan sebutan KBBI terbit pertama 28 Oktober 1988 saat Pembukaan Kongres V Bahasa Indonesia. Sejak itu kamus tersebut telah menjadi sumber rujukan yang dipercaya baik di kalangan pengguna di dalam maupun di luar negeri. Setiap ada permasalahan tentang kata, KBBI selalu dianggap sebagai jalan keluar penyelesaiannya. Selain muatan isi, KBBI memang disusun tidak sekadar sebagai sumber rujukan, tetapi menjadi sumber penggalian ilmu pengetahuan, teknologi, dan seni, serta peradaban Indonesia. Oleh karena itu, rujukan tersebut kemudian semakin mengakar di dalam kehidupan berbahasa Indonesia walaupun upaya penyempurnaan isi tidak selamanya mengimbangi perkembangan kosakata bahasa Indonesia.

KBBI AKATEL ini merupakan upaya dari Akademi Telkom Jakarta untuk menyediakan kemudahan akses terhadap Kamus Besar Bahasa Indonesia di mana pun, kapan pun, dan siapa pun selama dapat memanfaatkan jaringan teknologi informasi dan komunikasi. Hal ini dilakukan untuk melaksanakan salah satu misi Akademi Telkom Jakarta dalam bidang telekomunikasi atau ICT ( Information and Communications Technology ).

Pangkalan data (database) KBBI AKATEL ini diambil dari KBBI edisi III. Pemutakhiran dan penyempurnaan isi KBBI AKATEL yang akan mengambil KBBI edisi IV sedang dilakukan tahun 2016 ini. Tampilan antarmuka KBBI AKATEL sengaja didesain dalam bentuk sederhana agar pengguna dapat dengan mudah dan cepat mengaksesnya.

Saran dan kritik Anda dapat dikirimkan kepada kami di ✉ .

Jakarta, 17 Agustus 2015



Admin KBBI AKATEL - サントグナワン

Cara Penggunaan KBBI AKATEL

Cara menggunakan KBBI AKATEL ini sangat mudah. Anda dapat mencari kata atau frasa dengan cara mengetikkan pada kolom Cari kata yang tersedia. Jika ditemukan, maka hasilnya akan ditampilkan pada halaman hasil pencarian.

Penyangkalan KBBI AKATEL

Kamus telah diupayakan dihadirkan dengan sebaik mungkin, namun tidak ada jaminan apapun mengenai keakuratan dan kebenaran data. Anda dapat menggunakan website ini secara gratis sebagai referensi.

Sumber data dan referensi KBBI AKATEL

Data KBBI yang ada dalam website ini dirangkum dari situs KBBI Pusat Bahasa dan KBBI versi III (edisi ketiga).








KBBI Akatel 0.24 (update 2018) - Sitemap KBBI - Copyright © 2015 - 2020